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Media Toolkit for Trainers (Tool 1) : Using the Toolkit and Acquiring Training Skills

Journalists and other members of the media often acknowledge the importance of strengthening their role in security sector governance. However, many media practitioners still face various obstacles and tend to encounter special challenges when reporting on security-related topics.

As a partial response to the challenges faced by journalists and other members of the media, the Geneva Centre for the Democratic Control of Armed Forces (DCAF) has produced this toolkit for trainers. While the toolkit has been developed in the Arab region and provides practical examples from this region, it has been designed to be used by media trainers in any region of the world.

Tool 1 offers information for the trainer on how to use the toolkit and on useful training skills. It also includes introduction and conclusion training sessions, to be used when giving the training course as a whole.

For full access to Media Toolkit for Trainers (Part 1) : Using the Toolkit and Acquiring Training Skills, please follow the link. 

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A Women’s Guide to Security Sector Reform Training Curriculum

This 2017 training curriculum builds the knowledge and skills of women from civil society to participate in security sector reform and advocacy. It’s a companion to A Women’s Guide to Security Sector Reform, published in 2013 by DCAF and Inclusive Security. The goal of this curriculum is to support and empower women to participate in dialogue and decision-making to create a security sector that is more effective and accountable. 

Concepts addressed in the curriculum include security, the security sector, security sector reform, gender and gender equality, and the links between them. Also covered are skills for planning, research, building coalitions, developing recommendations, and advocacy around the security sector, as well as monitoring and evaluating those efforts.

For full access and to download each separate module of A Women’s Guide to Security Sector Reform Training Curriculum, kindly follow the link.

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Servir et protéger : Droit des droits de l'homme et droit humanitaire pour les forces de police et de sécurité

Les forces de l'ordre jouent un rôle clé dans la société. Elles servent et protègent la population et font respecter la loi. Ce rôle est valable en tout temps, y compris pendant les conflits armés et autres situations de violence. En dialoguant avec la police et les forces de sécurité au sujet du droit international, de son application et de leurs opérations, le CICR soutient leurs efforts pour intégrer les règles et les normes de ce droit dans leurs procédures.

Depuis plus de 20 ans, le manuel Servir et protéger de la Croix Rouge guide ce dialogue. Sa nouvelle édition traduite en français s’appuie sur l’expérience acquise ces dernières années. Elle permettra au public concerné d'approfondir sa connaissance des règles et normes internationales applicables par tous les représentants de la loi et de ce qu’elles impliquent concrètement pour les activités et opérations de police.

Pour accéder au manuel Servir et protéger : Droit des droits de l'homme et droit humanitaire pour les forces de police et de sécurité, veuillez suivre le lien. 

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Guide pratique sur les Conseils locaux de sécurité et de prévention de la délinquance en République de Guinée

Coginta publie un guide pratique sur les Conseils locaux de sécurité et de prévention de la délinquance nouvellement institués en République de Guinée. Cette publication a été élaborée à travers le projet « Partenaires pour la sécurité en Guinée : la réforme de la police au service du citoyen » financé par le département d’Etat américain. Cette publication s’appuie également sur l’expérience des autorités guinéennes et de Coginta dans l’introduction de la police de proximité à Conakry avec le soutien de l’Union européenne et du Programme des Nations Unies pour le développement.

Pour accéder à l'outil Guide pratique sur les Conseils locaux de sécurité et de prévention de la délinquance en République de Guinée, veuillez suivre le lien. 

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Conducting Lesson Identification for Justice and Security Reform Programmes

Collection of evidence of good practice, and presenting key lessons in a way that encourages their use, is an important process for justice and security sector reform. The first phase of learning lessons is to ensure that you collect the evidence supporting the identified good practice using a rigorous and structured process. ISSAT Knowledge Services has put together a comprehensive tool which identifies practical methodological steps to collect the relevant evidence and conduct a lesson identification exercise. 

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